امواج ارتباطات

چرا باید به خود احترام بگذاریم

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۰ ب.ظ

احترام به خود پایه و اساس داشتن یک زندگی توام با کمال و احترام است. اگر واقعاً خودمان را دوست نداشته باشیم و به عنوان یک انسان به خودتان احترام نگذاریم، چطور می توان از ایده‌ها و اعتقاداتمان حمایت کنیم یا مرزهای خود را به دیگران گوشزد کنیم؟

حتی آدم‌های خیلی مهربان هم نمی‌توانند با کسانیکه علاقه و احترامی برای خود قائل نیستند همدردی کنند.

به اعتقاد من، احترام به خود، درک وقار و ارزش ذاتی خود است. شایان ذکر است که این به داشتن هیچ توانایی یا رسیدن به هیچ موفقیتی بستگی ندارد: هر انسانی در این کره خاکی محترم به دنیا آمده است. اما در عمل این احترام همیشه به همه افراد داده نمی‌شود اما خیلی مهم است که بدانیم برای احترام به خود نیاز به رسیدن به هیچ ایدآل خاصی نیست.

وقتی به خودمان احترام بگذاریم، متوجه می‌شویم که به دست آوردن احترام دیگران آسان‌تر می‌شود و در موقعیت‌هایی شأن و منزلت ما را حفظ خواهد کرد.

با اینکه درست است که همه انسان‌ها محترم به دنیا آمده‌اند اما کسانی هستند که از این قاعده مستثنی می باشند و احترام بیشتری را به خود جلب می‌کنند. دلیل آن می‌تواند موفقیت‌های آنها، توانایی‌های ذاتی‌، زیبایی و یا قهرمان بودنشان باشد.

برای اینکه احترام دیگران را جلب کنید لازم نیست در دنیا معروف و مشهور باشید. در محافل کوچک‌تر هم کسانی هستند که دیگران برای آنها احترام ویژه‌ای قائلند و این در محدوده قدرت ماست که به یکی از این افراد تبدیل شوید.

همه آدمها به دنبال احترام هم‌نوعانشان هستند؛ این مسئله کاملاً ذاتی است. وقتی حس می‌کنیم هیچکس به ما احترام نمی‌گذارد، خیلی سخت است که مثبت و موفق باشیم. وقتی ما به خودمان احترام نگذاریم، طوری رفتار خواهیم کرد که با خواست و علایقمان همخوانی ندارد.

یادآوری این سوژه از سوی استاد فرهیخته در کلاس درس، یک حس اعتماد به نفس و احترام دورنی برای ما القا کرد و یادآور این نکته بسیار مهم است که احترام گذاشتن به خود و جلب احترام دیگران به داشتن یک زندگی شاد و سالم کمک می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۰
علی حسینی مصطفوی

نظرات  (۱)

کپی از وبلاگ‌های دیگر تقلب محسوب می‌شود.
موارد مورد نیاز در وبلاگ:
۱- سرمقاله اولین شماره روزنامه (۱ نمره)

 3- یادداشت (۱ نمره)
4- مقاله علمی (با استفاده از ماخذ نویسی APA و فیش‌برداری) ( نداشتن مقاله مردودی کامل است)
5- تحلیل و تفسیر (۱ نمره)
6- نقد (۱ نمره)
7- لینک همکلاسی‌ها (۱ نمره)
۸- تناسب مطالب (۱نمره)
۹- عضویت در گروه اینترنتی ارتباطات اجتماعی ( ۲ نمره)
تمام نمرات منفی می‌باشتند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی